Renaelvas venner
09. Februar, 2010, 11:41 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: YR.NO Været i Åmot. VANNSTAND Renaelva
Linker: RENAELVAS VENNER Hovedside
BIO-RØ Berørtes Interesseorganisasjon – Regionfelt Østlandet. BIO-RØ Rena elv

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: The Norwegian CDC-popper collection.  (Lest 9101 ganger)
Tore Slettengen
Global Moderator
Jeg har slutta helt å fiske fordi fingra sitter fast i tastaturet
Utlogget Utlogget

Bill merk: Diffus.

« på: 05. Januar, 2008, 10:48 »

The Norwegian CDC-popper collection.

Det starta egentlig da mange av oss ble bergtatt av en gjeng tamme andunger på Rødsbakken i sommer.
Jeg var vel kansje værst av alle (kansje ikke så uvanlig det), og starta opp en tråd på Fluefiskesiden som het "CDC fishing in Norway"......noen spesiell grunn eller dypere mening var det ikke som lå bak, men det balla på seg slik som det bare gjør av og til.

Jeg trur det var OME som ymta frampå om.....ja les sjøl; "Jeg utfordrer alle lesere av tråden "CDC fishing in Nårrwai" til å binde hver sin Duck-fly, og legge ut bildet her!
Stikkord er naturlig nok gompe-fjær, Anas platyrhynchos, brødskalker, nebb osv.."

En kar som heter Lars var først ute med en knallgo Duck-fly, sjøl hang jeg som vanlig litt etter, men det løsna da tilslutt, og før jeg viste ordet av det var jeg bitt av popper-basillen!
Alt som trengtes fantes i huset alt......ikke fordi jeg viste hva som trengtes, men det viste seg ivertfall da det hele var over! Smiley

Popper nr1 ble selvsagt ei oppfølging av oppfordringa til OME, og Lars hadde jo på en måte staka ut en slags kurs som fantasien kunne sjangle etter!
------------ 

Og her starta det for min del!

Har hatt så dårlig samvittighet fordi jeg ikke har fått fulgt opp OME's oppfordring om å binde en Duck-fly ei stønn nå, Lars klinka jo til med en gørfin en som innspirerte voldsomt, men alt tar liksom så lang tid for meg om dagen at jeg ikke kom igang før nå.

"Fluebinding" har det vel ikke akkurat vært så mye av enda....mest spikking, limklin og flirfull småbanning..........nesten litt modellflybyggingpreg over hele greia, og følelsen av at det kan ta lang tid å få "The D.Duck" ferdig, er ikke så reint liten!

The D.Duck in progress......popperhuer, fyrstikker og kroker.......fugla veit hvor lang tid det tar å dresse dyret, men med hele vinter'n foran seg er vel ikke akkurat det noe problem! Smiley

Siste utviklinga på The D.Duck er chenilletunge og Humbrol-grunning........ikke så sikkert at det var smart, men det gir meg da ei laaaang tørketid som kan brukes til noe mer nyttig.......tevetitting blant annet! Cheesy

Det er ikke lett å legga fra seg noe når det er påbegynt, sjøl om fingra blir limt sammen, CDC-fjøra gyver, blir pusta inn i nesa og utatt av kjeften i gigantiske nysekuler som rydder bordplata for alt lettere enn bindestikka, og limdampen legger seg på øyeepla som ei grå hinne!

Sånn blir det fort seende ut når en er dedikert med noe en ikke helt veit hvor fører hen!

Og alt sammen bare for å oppleve ett færslig syn som sannsynligvis ruinerer natteroa i flere dager framover!

Litt "penere" i lampelys, men ikke mye...........The D.Duck er i sannhet en "Ugly duckling" som ingen mor i værden ville vedkjent seg om'n så var den eneste! Cheesy

Litt problemer med balansen, sikkert mest pga stålhalsen, men med ett splitthaggel i ræva gikk det kjempefint!
"Kva-kva-kvakk-kva-kvakk-kvakk-kvaaa!" (Melodi; Andungen Kvakkkvakk!)

----------------

Fingra var dekka i lim, hjortehår og klumper med CDC-dubbing, holdt på å gi opp da jeg limte førsteutgava fast i bordplata og reiv hele greia fra hverandre da jeg skulle ha det løs.......rett i søpla! Tongue
Men man gir da ikke opp, utgave nr 2 ble påbegynt etter en pepptalk med mye nynorsk foran speilet..........utskjelling av seg sjøl er faktisk ganske motiverende! Grin
Først ruga jeg ut et egg av to popperhuer som ble sagd av og limt sammen, meninga var å vise The D.Duck sånn han så ut helt til å begynne med, men et egg på en krok ser så aleine og forlatt ut, og utrykket "som man reder, ligger man" gravde seg fram fra et bortgjemt sted i bånn av en mørk hjærne!
Genialt er det jo ikke akkurat, egg og reder er liksom ganske elementært som Mr Holmes ville ha sagt, men i min værden er det ingenting som er elementært........selv det aller, aller enkleste krever stooore krefter og trenger enorm databehandling med elendig harddisk!

At noe så enkelt skulle bli nesten slitsomt viste jeg ikke, men nå er ivertfall barnebildet av The D.Duck og barndomshjemmet hass ferdig.......og takk for det!! Smiley

Ja detta måtte jo skje........et egg i et rede, og en fuggel........er The D.Duck en hunn, eller en litt mjuk og moderne hann...?
Ikke veit jeg.....og unger blir det jo ikke i alle fall......heldigvis! Smiley

-----------

Litt innspirasjon.
Apocalypse now......The D.Duck style! Cheesy
(Hakkespettøl....?....ja ja, hvorfor ikke!)
http://www.youtube.com/watch?v=RSSrJWOjias

En pen liten sang......
http://www.youtube.com/watch?v=jSR8M0d84CY

.......en til!
http://www.youtube.com/watch?v=4KdEPsbnPus

Og ei lita historie om andejakt.
http://www.youtube.com/watch?v=85dFpDhUy2o
-------------

The D. Duck klekker in progress.

Det var vel Jørn som lurte på om det ble en klekkervariant av The D.Duck, at M Grådal lurte på når svana kom, tør jeg sant å si ikke fantasere om engang, men klekker'n satt faktisk fast i hjærnebarken som et halvferdig bilde allerede.............og selv om det var meninga å prøve å laga en med en gang.........vel, "med en gang" tar ei stønn når den rotete og litt innvikla værdagen kommer imellom! Smiley
Men nå er'n da ivertfall ferdig trur jeg!

Noe som sikkert vil glede puristene, er at også denna her flyter..........ikke finnes det noe nymfestadie heller, embreo uten skall synes for drøyt da det som oftest er inni fuggla!
Oi, kom plutselig på at endel ender dykker en del......ja ja, gjør ikkeno det, enkelte purister tar seg jo ofte vann over hodet døm også! Cheesy

The D.Duck klekker'n, ei eggløsning på svømmeføtter.

--------------

Slikt rot som allerede ligger der ferdig tilrota, blir liksom en motivasjon til å rote videre fordi det enda ikke er lagt inn et minutts innsats på ryddesia......pussig sagt kansje, men det hadde ivertfall hos enkelte blitt enda en terskel å hoppe over i jakta på sporer av ideer og den innspirasjonen som blir satt igang nettopp da vage ideer og skreddersydd rot møtes, mot at det i motsatt fall mangler en av dissa komponenta!
For å si det på en annen måte, hvem gir seg til å spikke på en pinne uten spesiell mål og mening rett etterat gølvet er ferdigsopt! Smiley
Hvis jeg var uklar nå.....ja så skyldes nok det samma rotet......i hue altså! Grin

O salige rot!

Når det er sagt, blir det værre med forklaringer når pinnen en spikker på begynner å se ut som detta!
Hendelsesforløp som ens egen fantasi har satt igang, og hvordan det utvikler seg fra frø til tre, plante osv, ligger vel mest i en sjøl, og er kansje ikke mer komplisert enn et frø med sin kompliserte genetiske sammensetning og det som ellers trengs for å bringe disse videre, men noen ganger føles det sånn når underbevisthet og kreativ lyst blandes.
At slike historier som den om Villi Nikkersen også er et produkt av de samme mekanikka får det til å virke naturlig at slikt møtes.........sjøl om en blir litt i tvil når en ser hvor det bærer! Tongue

Næ'men.....

.....ja ja, når en ser på det i bakgrunnen er det vel ikke så rart! Undecided

"Et skritt videre", som rundbrenner'n sa! Cheesy
Fort går det ikke, men til tross for at detta liksom skal væra bare morro så skjælver buksebaken endel........kansje det er fordi jeg er redd for å fornærme Villi Nikkersens minne...? Tongue

Kroken og øya er på plass, malinga også, sjøl om hudfargen er rimelig usunn på grunn av kun brunt og mattgult å blande fra!

Villi Nikkersens Poppalong Popper har foreløpig utrykket til en "kop" skrevet over fjeset......håper å kunne gjøre noe med det! Wink

Hmmmmm..........hvordan det blir når detta blir tørt og alt overskuddet kan blåses og kostes bort veit jeg ikke, men bort må det.......det sitter jo ikke fast i den bløte malinga alt sammen.....på langt nær!
Litt synd, for Villi ser da jaggu vill nok ut slik! Cheesy

Villi Nikkersens Poppalong-popper er ikke helt det bildet jeg så for meg da jeg fyrte igang meg sjøl med noe som innimella virka som et tapsprosjekt, ikke er det et bilde Malboro ville ha brukt i en reklamekampanje heller..........så det kvitter.....(hvis en er litt undelig bygd opp i logikken ivertfall)! Tongue
Det værste er at teksten i innlegget foran satte igang vage tanker om en popper basert på Rogneruds edlere deler, i og med at det/den liksom har bevist sin tiltrektningskraft på Løpspissrotsjø-gjedda allerede, men til tross for at det hadde blitt en enkel liten sak som jeg har både matrialene og ideen til, lar jeg det være med tanke på Sven Eriks lille Odin og andre mer potensielt lettstøtte personer med bluferdighet som setter maksgrensa ved snippen! Cheesy

Villi Nikkersens Poppalong-Popper, altfor mye arbeid til å være en modell for masseproduksjon uten industrielle krefter og produksjonsverktøy bak, hvilket egentlig er litt synd synes jeg...........han hadde ivertfall ikke hatt noe i mot å bidra med å desimere gjeddebestanden i Sildrepissa! Smiley 

-------------

Mer innspirasjon.
Denna her synes jeg er sinnykt morsom (så dum er jeg), bare å komma på noe sånt er rett og slett genialt!
Om geniet Gus Visser forgriper seg på gompen, og kansje lugger litt i CDC-fjøra eller bare klemmer kvakka ut av den fjærkledde sekkepipa....?....ja, ett eller anna foregår ivertfall mellom mann og and.......la oss håpe det er platonisk (og ikke tommelfinger'n driver med noe skikkelig stygt)! Tongue
http://www.youtube.com/watch?v=LwQ6v_nYPMs
-------------

Og så la Gunnar ut bilder av ælj!

Dere i Hagledalen har jo hatt dyrebesøk så det holder bare i år, er litt misunnelig der, sjøl om jeg også har sett både elg, rådyr og ikke minst fasan fra vindua her hjemme. Smiley
Fasaner er det foresten litt tynt med for tia, håper ikke reven som setter spor i nysnøen på værandaen min om vintern har blitt for flink! Undecided
Men i påvente av nyskutt fluebindermatriale som er blandbart med CDC, fra Klætta og Lill-Klitten, får vi kose oss med litt blues fra en som veit hvor hardt det er og væra elg! Grin
http://www.youtube.com/watch?v=5_wqvGVhYxk

For sikkerhets skyld siterer jeg meg sjøl fra innlegget med den ferdige Villi Nikkersen Hoppalong-popper'n.......bare for å unngå pinlige missforståelser!;
"Det værste er at teksten i innlegget foran satte igang vage tanker om en popper basert på Rogneruds edlere deler, i og med at det/den liksom har bevist sin tiltrektningskraft på Løpspissrotsjø-gjedda allerede, men til tross for at det hadde blitt en enkel liten sak som jeg har både matrialene og ideen til, lar jeg det være med tanke på Sven Eriks lille Odin og andre mer potensielt lettstøtte personer med bluferdighet som setter maksgrensa ved snippen!"

Det er altså IKKE Rognerudpopper'n jeg har påbegynt her.......jeg hadde aldri i livet gjort'n så potent! Cheesy
Dessuten er det dobbelt så mange "øyer" på detta her.........good old "enøye" har jo ikke to.......og slett ikke der! Roll Eyes
Men, jeg kan jo ikke nekte for at The Moose ligner......tja, litt er vel å ta i, men det skal altså bli et elghode......håper jeg da!
Tre popperhuer og to trekuler med høl i så langt, øya blir vel en smal sak, men ører og gevir.....?......, ja si det, får jeg til øra, men ikke geviret så blir det jo ei ku, og det er da ei trøst! Smiley
(Og går det helt gæ'ernt, så blir det vel......ja akkurat, plan B må bli nettopp Rognerudpopper'n! Grin )

The Moose in progress!

Dingsen er ikke lenger en dildo med nesebor, nå er det både ører og øye-huler som med all klarhet setter fokuset på at det her er det snakk om.....om.....om....?.....ja ålreit da, The Moose er fortsatt litt diffus som elg å væra, men det kjæm seg da litt...?
Her har det da ivertfall sikta seg inn på en kroppsdel som faktisk inneholder en hjærne og ikke ei etterligning av noe som sånn cirka halvparten av oss bare tar ordre ifra! Tongue 

Klar til lakkering og rulling i CDC dubbing, øyeepla er nymalt, men får vente til det store griseriet er over.

Nå har ikke The Moose mye til felles med en dildo ivertfall! Smiley
Reisen fra dildo til elghue virka veldig pussig helt til og begynne med, ikke engang jeg var sikker på om det virkelig var The Moose eller en overaskende potent Rognerud-popper jeg drev å spikka og pussa på helt i starten heller, enda stikkordet som Gunnar planta med elgbilda sine var det som utløste missbruket av i alt 4 popperhuer, 4 trekuler, litt maling, CDC dubbing nok til sikkert 25 fluer (med svinn), to fiskekroker (måtte skjøte fordi jeg ikke hadde en som var stor nok), masse superlim og borti halvmeter'n med Staffans beige chenille og litt lightergass pluss ca 3 timers aktivt og bortimot 20 timers passiv tørke og grubletid sammenlagt..........og alt det på noe som innimellom virker..........oi, nå holdt jeg på å si ko-ko, men det tør jeg ikke......det neste da blir vel en gjøk med gjøk-ur og....?...., nei foresten, DET gidder jeg iværtfall ikke.....er gjøk nok sjøl! Cheesy
At sluttresultatet til tross for visse friheter rent anatomisk, utvilsom minner mest om en elg, og ikke rognkjeppen til en oppdikta rognpåsa som Rognerud, er bra for menneskeheten......og det til tross for at en slik uhyrlighet ikke hadde medført noen forplantningsrisiko og reprodusering av små Rognerud'er!
Den siste her var litt rart, og ei forklaring utover den at jeg har vonde drømmer om skakkjøringa av fiskeforvaltninga gis ikke......ikke trur jeg det er nødvendig heller, da en passende eggstokk i såfall måtte oppdrives......og det anser jeg som umulig! Tongue
Som sagt, ikke alt er så logisk så det gjør noe, men det var uansett litt arti og få et elghue å henge på veggen uten å ha løsna skudd! Smiley

The Spent Moose, elgpopper med absolutt ingenting annet enn utseendet til felles med en ekte elg!
(Det endelige navnet med "spent" i midten var det foresten Jørn som kom opp med.......helt genialt! Smiley)

---------------

Fem seriøse forsøk på å klinke inn spiker'n i kista til kjedsomlighet og gravalvor, to blytunge marer som rir filler av hvilken som helst hverdag, og hvis uhella først er ute kan henge ved ukesvis og måneder i strekk.
Vitnesbyrdet om at jeg sannsynligvis går i grava like barnslig som den dagen jeg ble født!
Et våpen har det vært også, et våpen mot frustrasjon over egen og andres upresise og ofte litt ødeleggende generalisering med påfølgende missforståelser og ordkriger som gjør klare ord til tåke i hjærnen.
Et konkret bevis på at dynamikken i selv den kansje mest avspora tråd faktisk kan føre et sted (ikke rare stedet, men det er da noe!) Cheesy 

En gammal gubbes popper-samling.

--------------

SILDREPISSA TIDENE 6/3-07.

BJØNNPLUGGEN.
Ei vårhistorie.

Bjønnplugg= en tørr diger møkk-plugg som setter seg i ræva på bjønn da den ikke går på dass hele den tia den ligger i hi om vinter'n, det første en bjønn gjør når den forlater hiet om vår'n er å kvitte seg med denna hønn-harde pluggen.
Så derfor, hvis du finner et hi så let etter pluggen.........den kan bli en fin dekorasjon på peishylla sammen med fellhønn fra elg og rådyr!

Og så sjølve historia.
Hagbart Leopold Finkelfinkelhagen er den eneste bjønn-dræpte naturfotografen i Norsk historie.
Han er et bra eksempel på at ekstrem dyrevennlighet og ville dyr ikke alltid går så bra ihop.

Etter å ha forsøkt og få filma en bjønn som går ut av vinterhi i en halv mannsalder lyktes han endelig en vakker vårmorgen.
Detta høres jo ut som ei solskinnshistorie, og det hadde det sikkert blitt også, hvis ikke bamsefar hadde fått så store problemer med å kvitte seg med bjønnpluggen.
Da Finkelfinkelhagen som var.....tja, sinnssjukt glad i dyr..(?)... så gamlebamsen true, trøkke å rote opp tyttebærlyngen mens den bura å jamra seg i to hele timer uten at noe skjedde, fikk'n så vondt av det stakkars dyret at'n rota fram en korketrekker fra ryggsekken å løp fram for og hjælpe.
Bamsen trudde sjølsagt att den ble angrepet å gikk sjølsagt til motangrep på den velmenende fotografen.

Den ramponerte beingrinda hass Hagbart ble finni av bærplukkere utpå høstparten samma året, og i den rengnagde knokkelhonda satt fortsatt korketrekkern.
Korketrekkern er nå utstillt i glassmonter på Naturhistorisk Museum.
Ytterst på korketrekkern sitter det som må være den største bjønnpluggen som er sett i Norge.

Det hører foresten med til historia at den tilårskomne lensmannsbetjenten Vigleif Gråten på tragisk vis lo seg ihjæl under rekonstruksjonen av ulykka.

Kopi av bjønnpluggen og korketrekker'n montert på krok for å føye historie sammen med fungsjon i en etter mi mening innlysende logisk sammenheng!

Hagbart's minnepopper, Bjønnpluggen.

------------------

Oppstart på syltynt grunnlag med denna 7'nde popper'n! Undecided
En tom kajakk blir liksom litt innholdsløst, og tanken om at det problemet sikkert løser seg underveis mens kajakkbygginga skrider fram slo feil denna gangen.
For det er liksom meninga at noen, eller et eller annet, skal bemanne farkosten!
"Noen" eller "noe" blir litt diffust og trælete etter den første lettvinte tanken uten tilknytning til HVORDAN noen eller noe skal lages hvis en først finner ut HVA som skal lages!
Tørrfluepuristen hadde vært gøyal å bruke ( Smiley )........, men hvordan lager man en ca 1,5 cm's overbevisende purist med likhetstrekk som klinker det inn nøyaktig nok til EN bestemt purist som virkelig fortjener den hederen det er å bemanne en kajakk-popper kansje mest beregna på gjefsende gjeddekjefter.........og ville i så fall puristen ha likt denna "hederen"...?...(nå, DET er ikke mitt problem.....tvert imot! Cheesy )
Nei foresten, puristen hadde nok neppe tatt det ille NOK opp til at det hadde vært noe særlig gøy i alle fall.......kajakk-popper'n er jo tørr, og det hadde først blitt morro hvis det var en u-båt han ufrivillig hadde måtte tatt komandoen over! Cheesy
Dessuten synes jeg vel egentlig at purister i seg sjøl er så store karikaturer at det vanskliggjør en karikatur...? Tongue
Med andre ord, kun diffuse tanker og ideer enda, og jeg burte vel egentlig vente litt med å legga ut bildet av en tom kajakk-popper, men så er det detta med konstruktivt press på seg sjøl da........?.........bullshitt  spør dere meg, men skitt au.......den som intet våger, intet vinner.......hmmmm, får ingen blåmerker heller når jeg tenker meg om, men det er jo ikke første gangen jeg løfter begge beina samtidig å går på snørra så det skvetter!

En tom kajakk-popper.

Resten av familien i bakgrunnen........ingen av døm hadde hatt noe imot en kajakktur, men målestokken blir jo feil! Smiley

Paddelåra er da klar.....med armer til og med!
Det ser litt merkelig ut, men virka liksom logisk på et merksnodig vis........særlig hvis'n er litt merksnodig!
Ei fyrstikk, en...nei to biter av en iskrempinne, litt mikrochenille og vanlig chenille, pluss småspikking og liming.
"Motor'n" er dermed i grunnen ferdig, hadde jeg bare vist hva jeg skal feste den til nå så hadde jeg slippi å sitta her å slite med elendig teveprogram hvor temaene er å betrakte som generell bullshit..........oi, tøfft navn....General Bullshit going upp the shit creek with a paddle.....el'no...? Tongue

Framdrift uten det helt store framskritt.

Å si at noe omsider løsner, og etterpå liksom skulle vise fram den overdådige åpenbaringa som den frie flyten resulterte i etterat korken forsvant, blir ikke lett når en ikke har mer å vise til enn detta under her! Smiley
Med hatt klipt ut fra et brett med alergipiller, et lite popperhue med nasa og omtrent samma usunne hudfargen som Villi Nikkersen-popper'n, pluss den obligatoriske CDC'n i form av raus hår og sjeggvekst, er det ikke mye å rope hurra for, men man takker jo for det en får........skjøl om det er aldri så lite! Cheesy
(Ble så glad for at styggen endelig krystalliserte seg, at jeg legger ut bildet av forløsninga skjøl om det ikke er stort!)

Hode med armer søker kropp til kaiakk-bruk.......kun toraks nødvendig.

Tanken om å sitte der å padle en liten tur på bøljan blå i ro og mak i guds frie natur som det så fint heter, for så og bli slukt av ei gjedde på størrelse med et Jumbo-jetfly, er ikke akkurat fornøyelig! Undecided
Nå har vel ikke denna kajakkpadler'n her så mye å tenke med med kun isopor og CDC under hatten, og med en jobb som mannskap på en popper må det sies og være veldig bra! Smiley                                                                                                 

Kajakk-popper'n Uredd.                                                                                                                                                 

Hadde "General Bullshit" hatt en hjærne hadde'n vel frykta gjedda å håpa på ørett! Cheesy

General Bullshit's ekstremt komprimerte padlekurs!
(Tok ikke med eskimorulle, men den kan dere jo se for dere sjøl!)

Ett...

......to.....

......og i mål! Smiley

« Siste redigering: 06. Januar, 2008, 10:09 av Tore Slettengen. » Loggført

FORSVARET UT AV RENAELVA!
STØTT BIO-RØ! http://bio-ro.no/
La biologene til NINA fortsette arbeidet i Renaelva!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!
Torkel Skoglund
Entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 11. Januar, 2008, 14:51 »

Cheesy Grin Cheesy Grin Du er jaggu ikke god Tore, og det tror jeg de fleste synes er bra. Fantastisk!! Bestiller ti eksemplarer av anda. Tror den slår an når andemor har følge av sine små nedover elva. Et velplassert kast, og flua føyer seg fint inn i rekken av dunnøster. Stor ørret er bare nødt til å ta. Fortsett Tore, artig å lese  Grin
Loggført
Tore Slettengen
Global Moderator
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: 11. Januar, 2008, 19:32 »

Hei Torkel, long time no see!
Jeg trur at noe av det sunneste som finnes er litt kontrolert og ikke-voldelig galskap i lagome porsjoner........og denna porsjonen over her er nok en av de artigste jeg har smakt sånn for egen del!
Det var så morro å holde på å klusse med at det helt klart gav mersmak, men jeg aner ikke når den neste kommer.........får jeg hugen så.....! Smiley   
Loggført

Torkel Skoglund
Entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: 11. Januar, 2008, 21:10 »

Hei Tore.

Det er så sant som som du får sagt det. Humor er det viktigste som er, og er en undervurdet livsmedisin. Kreasjonene utløste et unisont latterbrøl blant de fiskeinteresserte på kontoret, så takk for den. Skjønner ikke hvor du tar all den kreativiteten din fra. Det er egenskap mange nok misunner deg. Ha en fin kveld Smiley
Loggført
Tore Slettengen
Global Moderator
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: 21. Januar, 2008, 21:57 »

Får vel flytte Frittjåff hit til de andre også, sjøl om steg for steg opptakta ble på et annet sted.
http://www.renaelva.net/forum/index.php?topic=263.msg2682#msg2682
-------------------
Da var den åttende popper'n i The Norwegian CDC-popper colection ferdig.
Hobbyfilosofen og parrykkdyrker'n fra mjøsas bredd har fått et tredimensjonalt tryne basert på bildet i SPT nr4 uten at et gram hårlakk ble brukt!
CDC konseptet er holdt i hevd, og jeg har fått driti meg ut som barslig surrehue enda en gang! Cheesy

Derbaksmell-popper'n.

Loggført

Tore Slettengen
Global Moderator
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: 31. Januar, 2008, 18:51 »

På'n igjen, i desperat jakt etter noe nevenyttig å gjøra som slår hamringa på tastaturet av og til, og uten mer viktige og betydningsfulle ting som bambus, fine høvler og et tonn kunnskap.........ja så ble det å knote med en ny popper, hva ellers! Smiley

Sandpapir, superlim, hobbykniv, fil og fjøllesag......hvem kan ønske seg mer! Cheesy

De to kara følger brukbart med i bakgrunnen, og tildels rå kommentarer blander seg med plystrelyder!
Årsaken er jo grei.....det er Frøken Bærglått Tasterud, enda en av Sildrepissa Tidenes karikaturer det forhåpentligvis skal bli popper av denna gangen, gråmusa skal fram i dagen........hvis jeg ikke driter meg ut da! Cheesy

Loggført

Roger Østberg
Venn av Renaelva
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: 31. Januar, 2008, 19:02 »

Venter spent på åpenbaringen av den hardtslående frøkenen Smiley

Roger
Loggført

Forsvaret ut av Renaelva
Jostein Berg
Administrator
Jeg bør fiske mer og skrive mindre på forumet
Utlogget Utlogget

Gi biologene våre mer penger til forskning!

« Svar #7 på: 31. Januar, 2008, 19:10 »

Venter i spenning Tore, men husk at kvinnfolka har det med å væra litt forfengelige. Bare et godt råd, sånn at ho ikke vender seg mot kunstneren. Grin

Hostil´n
Loggført

Godt å ha biologene til NINA i Renaelva!
Tore Slettengen
Global Moderator
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: 31. Januar, 2008, 19:21 »

Skal passe meg væl, men er redd for at det ikke blir ei sex-bombe akkurat............ei som går så i ett med omgivelsene og får sevja til å stige i humørkvisten til Frittjåff kan jo umulig være det...........nå aner jeg foresten et trekantdrama spisse seg til i bakgrunnen, og det vil ikke forundre meg om det blir bøljer en gang i framtia! Cheesy
Loggført

Tore Slettengen
Global Moderator
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: 31. Januar, 2008, 21:00 »

Villi; "En meter og seksti.......furet og værbitt over havet!"
Frittjåff; "Nå nå, Nikkersen.......jeg vil ha meg frabedt slibrigheter, jeg er sikker på at resultatet blir en deilig liten sak slik som orginalen (ghø-øøh)!"
Villi; "Slapp av'a navmutter'n.....trur detta blir bra jeg, viste ikke at Bergliått hadde en slik fjong hodeform og lekker hudfarge........det blir nok kinotur ut av detta ja!"
Frittjåff; "Hæ.....hva..?..når....HÆÆ!"

Hår, briller og glåmepler.

Et c-moment er brillene, denna gangen ble det brukt tråd til sviapparatet.

Loggført

Tore Slettengen
Global Moderator
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: 01. Februar, 2008, 19:32 »

Direkte pen vart'a ikke, men så var det ikke akkurat noe Barbiedokke som var målet heller!
Frøken Bergliått Tasterud, stelt-journalist i Sildrepissa Tidene, dassdøra smalt igjen bak hu og Melker Rognerud en gang......og det var uten at settefisk-rugeren oppdaga det.....det sier jo litt! Smiley

Men........det spørs om de to kara ved hennes side tenker kun på de journalistiske kvalitetene.......en ting er ivertfall sikkert, og det er at  både Villi og Frittjåff for en gang skyld var stumme! Cheesy
At Frittjåff, som har fått djupe kloremerker på "spontan-begeistringa" og ofra et par jeksler før, bør nok passe seg, men det er rart med denna kjærligheta! Smiley
Hva som går igjennom hue på Villi er ikke godt å si, men jeg er helt sikker på at det ikke egner seg på trykk!

Loggført

Gunnar Bingen
Administrator
Jeg bør fiske mer og skrive mindre på forumet
Innlogget Innlogget

« Svar #11 på: 09. Februar, 2008, 19:30 »

Hehe det er litt av en gjeng, blir det gangbang i neste bolken nå Tore Cheesy
Loggført
Tore Slettengen
Global Moderator
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: 09. Februar, 2008, 19:48 »

Foreløpig har det kun vært "normalsex".......eller, tja......jeg veit ikke helt hva detta kalles...? Cheesy 
http://www.renaelva.net/forum/index.php?topic=5.msg5386#msg5386
Loggført

Shandi
Venn av Renaelva
Innlogget Innlogget

Verden hadde klart seg bedre uten folk...

« Svar #13 på: 10. Februar, 2008, 00:20 »

Har du sjekka evt slektskap til noen av hjernene bak Flåklypa Grand Prix, Tore......? Grin Cheesy
Loggført

Bård Fredriksen

Pass deg, jeg biter.....
baardalmighty@hotmail.com
Tore Slettengen
Global Moderator
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: 10. Februar, 2008, 00:27 »

Trur det må være veldig langt uti i så fall, men skulle det væra en bitteliten Aukrust uti der er det ikke meg i mot! Cheesy
Loggført

Sider: [1] 2 3   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!