|
Berit
|
 |
« på: 29. Juli, 2010, 21:29 » |
|
Ferien i år startet på hytta, som vanlig. Etter innkvartering og påfylling av fuglematen så var "hyttenaboen" på plass.
[ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ]
Etter noen dager med regn, litt sol, mye vind, og lite fisking så bestemte vi oss for en snartur til Røros igjen. Gikk litt rundt og kikket.
Tok en tur opp til Olavsgruva også, og der fant vi denne herlige gården.
På tilbaketuren stoppet vi for en rast ved Storwarts.
På hjemturen.
|
|
|
|
« Siste redigering: 29. Juli, 2010, 21:37 av Berit »
|
Loggført
|
Jeg har 3 stoler i min stue, en for ensomhet, to for vennskap og tre for selskap.
|
|
|
|
Berit
|
 |
« Svar #1 på: 29. Juli, 2010, 21:45 » |
|
Etter en snartur hjem, så tok vi turen til Vågå sammen med ei søster og svoger. Kjørte til Fagernes og over Valdresflya.
Et par flotte traner sto på en jorde like før Dokka.
Nydelig natur i flott vær.
Svoger og jeg burde vel ha snudd oss andre vegen.
Besseggen gikk vi ikke.
Stoppet ved Ridderspranget. Frykelig trist med rafting-ulykka like overfor der forrige uke.
Løft kun et bein av gangen, ellers går du bare på snørra.
|
|
|
|
« Siste redigering: 29. Juli, 2010, 21:56 av Berit »
|
Loggført
|
Jeg har 3 stoler i min stue, en for ensomhet, to for vennskap og tre for selskap.
|
|
|
|
Tone Østhagen
|
 |
« Svar #2 på: 29. Juli, 2010, 21:59 » |
|
Her var det mange fine bilder, Berit! Ser ut til at dere har hatt fine turer i ferien 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jostein Berg
Administrator
Jeg bør fiske mer og skrive mindre på forumet

Innlogget
Det er godt å ha biologene til NINA i Renaelva!
|
 |
« Svar #3 på: 29. Juli, 2010, 22:00 » |
|
Fy flate, det der var mange flotte bilder av vakker norsk natur, kultur, fugl og folk! Flott med sommerferie i eget land for de som bor i Norge og er glad i naturen, Berit! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Putt klima"forskerne" i en åpen båt i Sørishavet og senk den før all tiltro til forskning er ødelagt, og send med politikerne og nyhetsredaktørene som ekstra krabbemat. Ikke det at jeg har noe mot krabbene, men de står det muligens over.
|
|
|
|
Berit
|
 |
« Svar #4 på: 29. Juli, 2010, 22:13 » |
|
Vel framme i Vågå så traff vi en fjern slektning av Nils. Han bor bratt oppi lia og er en tusenkunstner og har gjort i stand gamle hus og er ellers ganske kreativ. [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ] Riktignok er han ungkar, men kanskje ikke....  [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ] Flott barskap også. [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ] Når vi er i Vågå, så måtte Torill og jeg spille Vågåvalsen. Ei lita "linselus" ville også være med på bildet. [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ]
|
|
|
|
« Siste redigering: 29. Juli, 2010, 22:20 av Berit »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Berit
|
 |
« Svar #5 på: 29. Juli, 2010, 22:50 » |
|
Vågå har også en praktfull kirke som var åpen. Den er flott både utenpå og inni.
Noe av dekorasjonene på veggen inni kirken.
Døra inn er nok skikkelig gammel.
|
|
|
|
« Siste redigering: 29. Juli, 2010, 22:59 av Berit »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Berit
|
 |
« Svar #6 på: 29. Juli, 2010, 23:04 » |
|
Tusen takk for det Tone og Jostein. Ja, turene var fine, Norge er et pent land og så var vi kjempeheldige med været. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gunnar Bingen
|
 |
« Svar #7 på: 29. Juli, 2010, 23:18 » |
|
Vågå kirke ligger det mye slekt 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Evig Renavanndrikker.
|
|
|
|
Nils A.Allergodt
|
 |
« Svar #8 på: 29. Juli, 2010, 23:44 » |
|
Kanskje vi har felles forfedre. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Man blir aldri for gammel til å lære
|
|
|
|
Gunnar Bingen
|
 |
« Svar #9 på: 30. Juli, 2010, 00:10 » |
|
Ikke umulig, slekta fra morsiden kommer fra Sjåk og Vågå 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Evig Renavanndrikker.
|
|
|
|
Berit
|
 |
« Svar #10 på: 30. Juli, 2010, 03:36 » |
|
Ikke rart at dere er like fiskegærne begge to. Fått det inn med morsmjølka dere.  Men flotte fiskemuligheter er det i Vågå. [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ]
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tore Slettengen
Global Moderator
Jeg har slutta helt å fiske fordi fingra sitter fast i tastaturet

Utlogget
Bill merk: Diffus.
|
 |
« Svar #11 på: 30. Juli, 2010, 14:53 » |
|
Takker for turen Berit og Nils.....utrulig heldig jeg, som får blitt med på ei slik fin rundreise uten å røre på ei finne! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
FORSVARET UT AV RENAELVA! STØTT BIO-RØ! http://bio-ro.no/La biologene til NINA fortsette arbeidet i Renaelva! Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra! 
|
|
|
|
Berit
|
 |
« Svar #12 på: 04. August, 2010, 21:32 » |
|
Takk for det Tore.  Har igjen vært noen dager på hytta med besøk av vår sønn og svigerdatter og de 3 minste barnebarna. Det er gøy med de små og med alt som skal utforskes av dem. Men aller først et bilde av "hyttenaboen". [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ] Emil likte veldig godt de gamle bilene etter pappa. [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ] Og Caroline må liksom smake på alt. [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ] Oscar ville leke på buska bestefar har tatt ned. [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ] I går kveld prøvde Nils å fiske rett nedenfor hytta. Han hørte et skikkelig plask og antok at det var gjedde, og det var det. Ei gjedde på 1,5 kg som ikke svømmer der lenger. Gudskjelov, sier jeg. [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ] Men vakkert er det nå med alt røslyngen som blomstrer. [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ]
|
|
|
|
« Siste redigering: 05. August, 2010, 02:51 av Berit »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tone Østhagen
|
 |
« Svar #13 på: 04. August, 2010, 22:23 » |
|
Fine bilder fra Gudbrandsdalen og artige bilder av barnebarna og den rødbrune, vesle naboen! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Berit
|
 |
« Svar #14 på: 04. August, 2010, 22:35 » |
|
Takk for det Tone. Gleder meg til de små blir bitte litte granne større og vi kan lære de å fiske. Alle tre har faktisk fått fiskestenger av oss  og Caroline sin er også rosa  . Men det må nok skje ved stille vann for de er ganskje så aktive i den alderen de er nå. Må iallefall holde de langt unna elva i noen år til.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|