Dette er noe av det dummeste jeg har lest, og jeg har lest mye dumt! Den kommunelegen ville ikke jeg brukt, for han forstår ikke konsekvensene av hva han gjør.
Her snakker vi sannsynligvis om person/personer som har skaffet seg en privatbolig i et landbruksdistrikt. Og så skal de klage på lukt/lyd fra landbruket?

Skal vi trekke dette lengre, så tenker jeg f.eks. på boliger bygd for 80-100 år siden, og så har eierne/de som har arvet eiendommene, etter hvert fått en sterkt trafikkert vei som nærmeste nabo. Skal man da forby lyd fra biler, motorsykler, lastebiler og traktorer?
Tenk deg å ha arvet en hytte ved sjøen, der det en gang var stille og rolig, kun lyd av fugler og robåter og etter hvert noen snekker. I dag er det et helvete av lyd med masse lystbåter og folk som synes den beste måten å ha ferie på er å ødelegge enhver form for ro og stillhet for andre mennesker. Men kan vi forby båtene av den grunn?
Hva med alle som er plaget av flystøy uten selv å ha oppsøkt situasjonen?
Derimot: Dersom noen frivillig har bygget/kjøpt enebolig i landbruksområde, bygd/kjøpt seg hytte ved sjøen i nyere tid, bygd nær en flyplass osv., ja, da har jeg ingen medlidenhet med dem om de klager over støy.
Det skulle være nok av eksempler å velge blant ...