Ja det må jeg si!! Tusen takk til alle som stemte og alle flotte kommentarene. Bare det og bli nominert i dette selskapet var skikkelig moro. Og at mitt litt uskarpe bilde fra
Yndlingsplassen Renaelva skulle vinne var skikkelig gøy. Rent teknisk er ikke bilde noe spesielt, lang lukkertid uten stativ er ikke den beste kombinasjonen. Men det var situasjonen kombinert med lyset den kvelden som gjør bildet. Jeg så umiddelbart når jeg kom gående nedenfra at
DER er ”årets” Rena bilde. Det var et veldig spesielt lys den kvelden, og fiskeren i elva, og gutta på brua, gjorde det hele veldig enkelt for meg til og få et bra bilde. Jeg har ikke klusset noe med bilde i Ps, kun beskjært litt i kantene, så fargene og lyset er faktisk sånn det kom ut fra brikka
Litt teknisk: Nikon D80, 18-70 f3.5-4.5, ISO 250, brennvidde 40mm, f-8, 1\15sec.
Som fotograf er jeg en amatør, men det hindrer meg ikke i og ta bra bilder. Jeg har alltid med meg kameraet, og jeg ser hele tiden etter situasjoner og motiver som jeg kan ta bilde av. Og finner jeg et bra motiv(eksempelvis renabildet) så skyter jeg masse bilder.
Gutta på bilde er forresten 3 kompiser av meg, som var i Rena for første gang. Det ble dessverre ikke noe fisk på dem den kvelden, og frustrasjonen var stor da jeg la vekk kameraet og lurte 2 stk ørreter rette etterpå.

Igjen takk for stemmene og tittelen årets bilde 2008.
Vi ses på Renatreffet